رونق كسب و كارها با ارتباط مستقیم تولیدكننده و مصرف كننده

رونق كسب و كارها با ارتباط مستقیم تولیدكننده و مصرف كننده

به گزارش مهندس وب توسعه ارتباطات روستایی و امكان دریافت خدمات الكترونیكی، با حذف واسطه ها و برقراری ارتباط دوسویه میان تولیدكنندگان با مصرف كنندگان، كسب و كار خیلی از روستاییان كشور را رونق بخشیده است.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، با ظهور فضای مجازی و حضور کسب و کارها در این فضا، خیلی از فرآیندهای خرید و فروش و رفع نیاز کاربران تغییر کرده است. در حالیکه پیش از این، محصولی که توسط تولیدکننده فراهم شده بود، از راه چندین واسطه به دست مصرف کننده می رسید، حالا این امکان فراهم شده که تولیدکننده و مصرف کننده بتوانند به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.

حذف واسطه محصولات روستایی با توسعه ارتباطات روستایی
از سویی، درحالی که در ابتدا شهرهای بزرگ به اینترنت و استفاده از امکانات ارتباطی مجهز می شوند، لازم است این امکانات برای شهرهای کوچک و روستاها هم فراهم شده، چونکه بیشتر تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز کاربران، توسط همین تولیدکنندگان روستایی فراهم می شود و با ایجاد ارتباط بین دو بخش تولیدکننده و مصرف کننده و حذف واسطه، می توان رضایت طرفین را با کاهش قیمت های واسطه گری و افزایش کیفیت محصولات به دست آورد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدئوی «ایران هوشمند» رونق کسب و کار روستاییان به واسطه توسعه ارتباطات روستایی را موردبررسی قرار داده است. وزارت ارتباطات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تابحال توانسته نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا آخر سال به ۱۰۰ درصد می رسد.
اتصال اغلب روستاهای کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهره مندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری رابطه بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور که از این طریق روستاییان می توانند محصولات خویش را بدون واسطه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همین مساله هم سبب رونق کسب و کار آنها شده است.
یکی از فروشندگان خرما از فعالیت سه ساله خود در فضای مجازی و فروش محصولات خود می گوید. به قول او، استفاده از فضای مجازی منجر به برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده و شناسایی محصولات به آنها و ایجاد کسب و کار شده است. در حالیکه پیش این، تاجران بودند که خرما را خریداری می کردند و به سطح کشور می فرستادند و ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده نبود، اما با استفاده از فضای مجازی و برقراری این ارتباط، نیاز مشتری هم شناسایی شده و محصولات با کیفیت برتری هم عرضه می شود.



1399/09/12
13:13:38
5.0 / 5
292
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
مهندس وب
مهندس وب web engineers