كاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

كاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو با این تفاوت است که برای هر ۴۵ جست و جویی که انجام می شود، یک درخت می کارد.



به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خویش را بر اساس درآمدی که دارد نمی سنجد بلکه حساب می کند چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تابحال ۱۲۶ میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.

پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر اظهار داشت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال ۲۰۰۹ این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه میتوان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ ازاین رو موتور جست و جو در جهت هدف کاشت درختان بوجود آمد.

میدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزیا همکاری کرده و بر پروژه های جنگل کاری در سرتاسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهواره ای برای مونیتور درختان بوده است.

اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتاده ای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را می کارد نه گونه های مهاجم و تابحال بیشتر از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در کوشش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.

اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که مقرر است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تأثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و پشتیبانی از جامعه بومی و همینطور احیای طبیعت منطقه را درنظر می گیرد.

به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سال های اخیر افزوده شده است بخصوص در بین جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا کرده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در بین همه موتورهای جست و جو داشته است.

اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده می شوند، درآمد کسب می کند. این تبلیغات توسط بینگ عرضه می شوند که سهمی از درآمد کسب شده از راه این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می کند. میزان پولی که اکوزیا از راه درآمد به ازای هر کلیک کسب می کند، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. بنابراین درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری کنند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان بخصوص در روزهای نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.

این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای مالی منتشر می کند که نشان داده است چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل ۲.۲۵ میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند مالیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و ۲۰ درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.





منبع:

1400/03/03
20:53:16
0.0 / 5
159
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
مهندس وب
مهندس وب web engineers