هزینه 13 میلیارد دلاری فیسبوک برای ایمنی و امنیت
مهندس وب: شرکت فیسبوک از زمان انتخابات سال 2016 آمریکا بیش از 13 میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و الان 40 هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می کنند.
به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت فیسبوک اعلام نمود ۴۰ هزار کارمند ایمنی و امنیت شامل پیمانکاران بیرونی دارد که به نظارت بر محتوا می پردازند. فیسبوک اعلام نمود در اکتبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۵ هزار کارمند ایمنی و امنیت داشته است.
آمار جدید که هدف آن نشان دادن جدیت فیسبوک درباب مسائل ایمنی و امنیت است، روز سه شنبه در یک پست وبلاگ منتشر گردید. این آمار بعد از مجموع گزارشهای اخیر روزنامه وال استریت ژورنال انتشار یافته که از اسناد درزیافته بهره برده است تا نشان دهد فیسبوک با وجود سرمایه گذاریهای سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید ۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است.
این اسناد نشان داده که پژوهشگران داخلی فیسبوک اغلب مشکلات جدی درباب محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویسهای این شرکت شناسایی می کنند اما فیسبوک بطور معمول موفق نمی گردد آنها را حل کند. این گزارشها سبب شده قانونگذاران آمریکایی خواهان تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی درباب این مسائل شوند.
پست وبلاگ فیسبوک بدون اشاره خاص به گزارشهای روزنامه وال استریت ژورنال، به تعدادی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام نمود بااینکه از نظر تاریخی در مقابل مسائل موجود در این پلت فرم پاسخگو بوده اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در پروسه توسعه در تیمهای محصول قرار گرفته اند، تلاش نموده است دراین زمینه فعالتر باشد.
فیس بوک همین طور آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر نمود. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد می توانند تبلیغات سیاسی جست و جو کنند که در فیسبوک یا اینستاگرام نمایش داده می شود. فیسبوک اعلام نمود سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده می نمایند و این شرکت ۳.۵ میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ به سبب عدم ارائه اطلاعات مناسب رد کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام هم اعلام نموده که درحال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالمتر در این سرویس است. این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس هدف یکی از گزارشهای وال استریت ژورنال قرار گرفته بود و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیسبوک اشاره شده بود که نشان می داد این شرکت باخبر است محصولش می تواند از نظر احساسی به زنان جوان لطمه بزند.
منبع: مهندس وب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب