آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیسبوک گرفتار افول می شود؟

آیا محبوبیت اینستاگرام مثل فیسبوک گرفتار افول می شود؟

تیک تاک، پاندمی و هزینه های دیتای موبایل در هند همگی سبب شدند استفاده از فیسبوک در سه ماهه گذشته افت کم سابقه ای پیدا کند اما سوال بزرگ این است که آیا اینستاگرام هم به این وضعیت گرفتار می شود؟



به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، شرکت اینسایدر اینتلیجنس انتظار ندارد اینستاگرام در سه سال آینده کاربرانش را از دست دهد. اما برآوردهای نوامبر این شرکت نشان داد رشد کاربران ماهانه اینستاگرام در مقایسه با ۱۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۰، سال جاری به ۵.۸ درصد و تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۱ درصد کاسته می شود.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ از جانب مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد، مسکنی برای کندی رشد فیسبوک دیده می شود و درآمد تبلیغات در اینستاگرام اهمیت فزاینده ای برای مِتا پیدا کرده است. این شرکت از این درآمد برای ایجاد کسب و کار جدید فروش هدستهای حقیقت افزوده و فناوریهای در رابطه با متاورس استفاده می نماید. کاهش کاربران اینستاگرام و ناتوانی برای افزایش قیمت تبلیغات، بلندپروازیهای مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا را متوقف خواهد نمود.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، افراد کمتری فیسبوک خویش را هر روز در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ چک کردند. این یکی از علائم نگران کننده مختلف به همراه سود پایینتر از برآورد تحلیل گران و دورنمای درآمد ناامیدکننده است که سبب سقوط بیشتر از ۲۶ درصدی ارزش سهام مِتا در پنج شنبه گذشته شد.

دیو وهنر، مدیر مالی مِتا به تحلیل گران مالی اظهار داشت: بخشی از علت کاهش استفاده از اپلیکیشن و وبسایت فیسبوک، قرنطینه های کرونایی کمتر بود که تا پیش از این سبب افزایش فعالیت آنلاین شده بودند. وی افزایش هزینه های اینترنت برای مصرف کنندگان در هند و افزایش علاقه به تیک تاک را هم اثرگذار دانست.

مِتا معمولاً جزئیات استفاده از اینستاگرام را به تنهایی منتشر نمی کند اما تحلیل گران می گویند تیک تاک به رشد اینستاگرام هم لطمه زده است.

فیس بوک و تا حدودی اینستاگرام پیش از این به چالشهایی نظیر فاجعه های حریم خصوصی دیتا، تفحص در مورد سلامت روانی کاربران و رقابت از جانب اسنپ چت، توییتر و خیلی از رقیبان دیگر در خلال سال های گذشته فائق آمده بودند. در واقع اینستاگرام میلیاردها دلار در قابلیتهای در ارتباط با ویدیو مانند سرویس ریلز (Reels) که مشابه تیک تاک است، سرمایه گزاری نموده است. زاکربرگ هفته پیش به تحلیل گران اعلام نمود ریلز سریعترین رشد را در بین فورمتهای محتوا داشته و بزرگترین سهم را در رشد تعامل در اینستاگرام داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیل گران می گویند ریلز می تواند درآمدزایی بیشتری نسبت به تبلیغات در تصاویر و پستهای متنی داشته باشد با این وجود ریلز هنوز به حد کافی محبوبیت نیافته تا فروش تبلیغات را جذب نماید.





منبع:

1400/11/18
11:43:26
0.0 / 5
983
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مهندس وب
مهندس وب web engineers