مدیرعامل شركت ملی پست عنوان كرد

واقعی سازی تعرفه های پستی کامل اجرایی نشده است

واقعی سازی تعرفه های پستی کامل اجرایی نشده است

به گزارش مهندس وب، خوزستان معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با بیان اینکه به دنبال واقعی شدن تعرفه های پستی هستیم، اظهار داشت: واقعی شدن تعرفه های پستی در کشور می تواند بخشی از ضرر و زیان پست را جبران کند و ما هم بطور قطع بهتر می توانیم نسبت به عرضه خدمات به مردم اقدام نماییم.



محمود لیائی در گفتگو با ایسنا امروز دوم مهرماه در حاشیه سفر خود به استان خوزستان، در مورد واقعی سازی تعرفه های پستی اظهار نمود: از دیماه سال قبل واقعی سازی تعرفه های پستی مصوب شده اما به صورت کامل و واقعی اجرایی نشده است و فقط حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از تعرفه هایی که برای پست مصوب شده، اعمال شده اند.

شرکت ملی پست سال قبل ۴۶۰ میلیارد تومان زیان عملیاتی داشت

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پست ایران پارسال حدود ۴۶۰ میلیارد تومان زیان عملیاتی داشت، اضافه کرد: به علت عدم افزایش تعرفه های پستی در کشور، شرکت ملی پست ایران با زیان انباشته مواجه می باشد. از سال ۱۳۹۸ تابحال تعرفه های پستی تغییر نکرده اما قیمت خیلی از خدمات و محصولات در کشور چند برابر شده است و ازاین رو ما با زیان انباشته در پست مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: هزینه های رفت و آمد و رهسپاری ماشین های پستی در مقایسه با سال قبل حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است و این مسئله درحالی است که تعرفه های پستی تغییر نکرده و ما موظف هستیم با همان تعرفه های پستی سابق خدمات عرضه دهیم.

واقعی شدن تعرفه ها بخشی از زیان انباشته پست را جبران می کند

لیائی افزود: واقعی شدن تعرفه های پستی در کشور می تواند بخشی از این ضرر و زیان پست را جبران کند و ما هم بطور قطع بهتر می توانیم نسبت به عرضه خدمات به مردم اقدام نماییم.

تعرفه های پستی متناسب با نرخ تورم باید افزایش یابد تا ما بتوانیم به مرور زمان زیان انباشته شرکت ملی پست ایران را جبران نماییم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال واقعی شدن تعرفه های پستی هستیم، اضافه کرد: به دنبال قانونی هستیم تا نیاز نباشد هر ساله برای افزایش تعرفه ها مجوز دریافت نماییم و تعرفه های پستی هم متناسب با نرخ تورم رسمی کشور هرساله افزایش یابد تا در عرضه خدمات به مردم هم عملکرد بهتری داشته باشیم.

شرکت ملی پست ایران رقیب بخش خصوصی نیست

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در مورد توان رقابت بخش خصوصی با شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: ما به دنبال این مسئله هستیم تا فضا را برای بخش خصوصی مهیا نماییم تا آنها وارد عمل شوند و نسبت به عرضه خدمات به مردم اقدام نمایند. شرکت ملی پست ایران رقیب بخش خصوصی نیست و به دنبال این مسئله است تا بستری برای بخش خصوصی فراهم گردد تا بخشی از خدمات پست توسط بخش خصوصی عرضه شود.

لیائی با اشاره به اینکه به شدت پیگیر بحث کاهش تصدی گری دولت در حوزه پست هستیم، اظهار داشت: هیچ احساس رقابتی میان شرکت ملی پست ایران و بخش خصوصی وجود ندارد. ما باید بعنوان پست ایران در بحث های حاکمیتی پست فعالیت نماییم و مسایل اجرایی و عملیاتی را به بخش خصوصی واگذار نماییم.

استفاده از ۴۴ محصول شرکتهای دانش بنیان در شرکت ملی پست

وی در مورد همکاری شرکت ملی پست ایران با شرکتهای دانش بنیان جهت استفاده از توان و ظرفیت آنها، اظهار نمود: یکی از شرکتهای پیشرو دولت در حوزه استفاده از توان بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان هستیم. در این حوزه فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و هوشمندسازی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: شرکت ملی پست ایران هم اکنون از حدود ۴۴ محصول شرکت دانش بنیان استفاده می نماید و در تلاش هستیم تا از ظرفیت های این شرکت ها به بهترین شکل استفاده نماییم.

شناسایی بیشتر از ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری هوشمندسازی و تحول دیجیتال

لیائی افزود: بیشتر از ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست ایران شناسایی شده و در تلاش هستیم تا این فرصت ها را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهیم تا این شرکت ها بتوانند خدمات و محصولات خویش را در این عرصه آماده سازی کنند.

وی ضمن اشاره به عملکرد پست در روزهای اربعین اظهار داشت: سال جاری چند ماه زودتر از ایام اربعین، ستاد اربعین پست جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد تا بتوانیم در چارچوب ۷ سرویس خدمت، به بهترین شکل نسبت به عرضه خدمات به زائرین در این ایام اقدام نماییم.

توزیع حدود ۳.۵ میلیون گذرنامه و گذرموقت توسط پست در روزهای اربعین

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اظهار داشت: سال جاری در روزهای منتهی به اربعین حدود ۳.۵ میلیون گذرنامه و گذرموقت توسط پست جمهوری اسلامی ایران توزیع شد که خوزستان در این حوزه سهم عمده ای به عهده داشت و حدود ۳۵۰ هزار گذرنامه توسط پست خوزستان در این استان توزیع شد.

لیائی افزود: در روزهای اربعین شرایط کاری بسیار فشرده ای در پست داشتیم و علاوه بر توزیع گذرنامه و گذرموقت، دیگر خدمات هم توسط پست به مردم عرضه شد. در روزهای منتهی به اربعین با عنایت به این که مردم به دنبال این بودند تا به سرعت گذرنامه خویش را دریافت نمایند و رهسپار عراق شوند، همکاران ما در پست فشار بسیار زیادی را متحمل شدند.

مرکز جدید تجزیه مبادلات پستی در خوزستان تا آخر سال افتتاح می شود

وی ضمن اشاره به سفر استانی یکروزه به خوزستان اضافه کرد: یکی از مهم ترین خدماتی که شرکت ملی پست در دولت سیزدهم در استان خوزستان اجرایی خواهد کرد، راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات است که با عنایت به اقدامات انجام شده امیدواریم تا آخر سال جاری به بهره برداری برسد و در شروع سال جدید در این مرکز فعالیتهای پست خوزستان دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین کمک هایی که راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات در خوزستان به مجموعه پست می کند، همگرا شدن خیلی از فعالیتهای متنوع پستی است. در این مرکز با عنایت به تجمیع همه فعالیتهای پستی، از اضافه کاری و باردیگر کاری جلوگیری می شود.

لیائی در انتها اظهار داشت: راه اندازی مرکز تجزیه مبادلات پستی در خوزستان به افزایش سرعت فعالیت ها در پست استان کمک می نماید و همینطور دایره خدمات را نسبت به گذشته بالا می برد.





منبع:

1401/07/04
11:49:49
0.0 / 5
472
تگهای خبر: ارتباطات , خدمات , سرمایه گذاری , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مهندس وب
مهندس وب web engineers