جریمه اپلیكیشن دارو؛

جریمه برای شرکتی که داده های کاربران را به فیس بوک و گوگل داد

جریمه برای شرکتی که داده های کاربران را به فیس بوک و گوگل داد

مهندس وب: کمیسیون فدرال تجارت آمریکا یک اپلیکیشن GoodRx مخصوص فروش دارو را 1.5 میلیون دلار جریمه کرد. این اپ اطلاعات قابل شناسایی مشتریان را بدون اجازه با گوگل و فیسبوک به اشتراک گذاشته است.


به گزارش مهندس وب به نقل از انگجت، این اولین باری است که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اقدامی اجرائی بر طبق «اعلان نقض سلامت» (Health Breach Notification Rule) خود انجام می دهد. طبق این قانون فروشندگان سوابق سلامت افراد باید در صورت فاش شدن اطلاعات مشتریان به آنها اطلاع رسانی کنند. هرچند این قانون از سال ۲۰۰۹ میلادی برای شرکت هایی که سوابق سلامت فردی را کنترل می کردند، اعمال می شد اما اعضای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی رای به گسترش این قانون و دربرگرفتن اپلیکیشن های سلامتی دادند. طبق بیانیه کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، اپلیکیشن GoodRx که در کالیفرنیا مستقر است با اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی سلامت مشتریان (از جمله وضعیت سلامت آنها و داروهای مصرفی شان) قانون مذکور را رد کرده است. علاوه بر آن اپ مذکور اطلاعات مشتریان را با شرکت هایی مانند فیسبوک، گوگل، سریتو به اشتراک گذاشت که پلت فرم های تبلیغات طرف ثالث دارند. حال آنکه اپ به مشتریان تعهد کرده بود هیچگاه چنین کاری نمی نماید. بگفته FTC اپلیکیشن GoodRx از اطلاعات مشتریان به درآمد دست یافته است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ میلادی این اپ، آدرس ایمیل، شماره تماس و موبایل کاربرانی که داروهای خاصی در فیسبوک خریده بودند را آپلود کرد تا بتواند آنها را هدف تبلیغات در رابطه با سلامت قرار دهد. FTC علاوه بر وضع جریمه ۱.۵ میلیون دلاری بر GoodRx خواهان تغییر شیوه کنترل اطلاعات کاربران شده است. این سازمان دولتی دستور دادگاه مقابل شرکت را منتشر و چند الزام را لیست کرده که شامل ممنوعیت سرویس از افشای داده های کاربران برای مقاصد تبلیغاتی است. طبق دستور دادگاه اپلیکیشن GoodRx برای مقاصد دیگر باید پیش از اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با طرف های ثالث، رضایت آنها را به دست آورد. همین طور کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از اپلیکیشن GoodRx خواسته تا طرف های ثالثی که اطلاعات کاربران با آنها به اشتراک گذاشته شده را ملزم به حذف اطلاعات کاربران کند. همین طور این شرکت باید یک برنامه حریم خصوصی وسیع بوجود آورد که از داده های کاربران محافظت می کند.

1401/11/15
14:43:27
0.0 / 5
400
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , فیس بوك , گوگل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
مهندس وب
لینک دوستان مهندس وب
مهندس وب web engineers