انتقاد بنیانگذار اینستاگرام از سبك و سیاق فعلی:

این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم

این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم

به گزارش مهندس وب، کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام بر این باور است که این اپلیکیشن شبکه اجتماعی، روح خویش را از دست داده است.



به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، پلت فرم شبکه اجتماعی اینستاگرام به بازاری برای اینفلوئنسرها تبدیل گشته و کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران آن، از این وضعیت خشنود نیست.

سیستروم در یک مصاحبه پادکستی با کارا سوئیشر، خبرنگار فناوری، اظهار نمود: تصور می کنم ما روح آنچه اینستاگرام را "اینستاگرام" کرده بود را از دست داده ایم. او اظهار داشت: قبلا از اینستاگرام برای مشاهده کارهایی که دوستان و خانواده اش انجام می دهند، استفاده می کرد اما اینستاگرام از آن زمان، به یک دستگاه تجاری تبدیل گشته است و تولیدکنندگان محتوا و برندها از این پلتفرم، برای کسب درآمد، استفاده می نمایند.

بنیانگذار اینستاگرام اظهار داشت: فکر می کنم بزرگترین افسوس من در رابطه با اینستاگرام، اینست که چطور تجاری شده است. مشکل اینست که انگیزه های اینستاگرام به سمت تجاری شدن بیشتر، تولیدکنندگان محتوای بیشتر، دلارهای تبلیغاتی بیشتر است که می توانند نتایج اجتماعی ناخواسته ای به همراه داشته باشد.

او اظهار داشت: این امر، انرژی را روی افرادی متمرکز کرده است که زندگی های به ظاهر شگفت انگیزی بدون هیچ محدودیتی دارند، شیک ترین کارها را انجام می دهند، بهترین به نظر می رسند و شیک ترین لباس ها را می پوشند. این سبب شده است کاربران اینستاگرام به این باور برسند که آنچه در این اپلیکیشن می بینند، زندگی واقعی افراد است. زندگی واقعا دشوار است و آنچه که مردم در اینستاگرام پست می کنند، نوک کوه یخ است. این رقابتی برای رسیدن به انتهای اینست که چه کسی می تواند بی عیب و نقص ترین باشد.

در واقع، بنیانگذار اینستاگرام، تغییرات این اپلیکیشن را در فید خودش مشاهده کرده است. سیستروم اظهار داشت: دوستانش قبلا عکسهایی از زندگی روزمره خویش را ارسال می کردند و الان فقط "هشتگ تبلیغات" را منتشر می کنند. ایشان در ادامه اضافه کرد: از نظر من، این همان اینستاگرامی نیست که راه اندازی کرده بودیم.

او اپلیکیشن "بی ریل" (BeReal) را بعنوان یک پلت فرم جایگزین نام برد که در آن افراد می توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خودشان را ثبت کنند.

بر اساس گزارش وبسایت بیزنس اینسایدر، اظهارات سیستروم در رابطه با اینستاگرام، حدودا پنج سال بعد از ترک این شرکت در سال ۲۰۱۸ به علت تنشهای فزاینده با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، مطرح می شود. او اینستاگرام را در سال ۲۰۱۲ به قیمت یک میلیارد دلار به فیسبوک که حالا متا نام دارد، فروخت و الان یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی "آرتی فکت" (Artifact) است که اوایل سال افتتاح شد.






منبع:

1401/12/29
13:09:45
0.0 / 5
291
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
مهندس وب
مهندس وب web engineers