موسس توییتر از پشتیبانی از ایلان ماسک پشیمان شد

موسس توییتر از پشتیبانی از ایلان ماسک پشیمان شد

به گزارش مهندس وب، جک دورسی که سال قبل گفته بود ایلان ماسک، بهترین راه کاری است که به آن، برای خصوصی شدن توییتر اطمینان دارد، حالا می گوید ماسک نباید هیچگاه توییتر را می خرید.



به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، ایلان ماسک دیگر بهترین راه کاری نیست که جک دورسی به آن برای اداره توییتر اعتماد دارد. هنگامی که کاربران در بلو اسکای از دورسی پرسیدند: آیا احساس می کند که ماسک ثابت کرده است بهترین مدیر ممکن برای توییتر بوده است، پاسخ داد: این طور فکر نمی نماید. دورسی درباره ی ماسک نوشت: نه، تصور نمی کنم بعد از اینکه ایلان ماسک متوجه شد زمان بندی بدی داشته است، درست عمل کرده باشد. همچنین تصور نمی کنم که هیات مدیره باید مجبور به فروش می شد. همه چیز بهم ریخت.

جک دورسی که یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر لسا، حالا شبکه اجتماعی بلواسکای را به عنوان رقیب جدید توییتر راه اندازی کرده است.

رفتار ایلان ماسک از قبل از خرید توییتر و بعد از آن، انتقاد مدیران صنعت فناوری و کاربران توییتر را برانگیخت و برخی، این پلت فرم را در واکنش به رویکرد ماسک، بایکوت کردند.

اما در پروسه خرید پرآشوب توییتر، ایلان ماسک می توانست با پرداخت یک میلیارد دلار خسارت، قرارداد خرید را برهم زند. اما او خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را در اکتبر گذشته کامل کرد. دورسی سهم خود در توییتر را حفظ کرد.

جدیدترین انتقاد دورسی از توییتر، تغییر ۱۸۰ درجه ای موضع سال قبل مدیرعامل سابق توییتر است که قبل از این، ایلان ماسک را تمجید کرده است.

دورسی در یک رشته توییتر که آوریل سال قبل قبل از کامل شدن قرارداد خرید توییتر ارسال کرده بود، از نگرش ایلان ماسک برای توییتر حمایت کرده و گفته بود هدف ماسک از تبدیل این پلت فرم شبکه اجتماعی به یک پلت فرم حداکثر قابل اعتماد و کاملا فراگیر، هدف درستی است.

او نوشته بود: در اصل، معتقد نیستم که هر کسی باید مالک توییتر باشد یا آنرا اداره کند. توییتر می خواهد یک کالای عمومی در سطح پروتکل باشد نه یک شرکت. برای حل مشکل شرکت بودن توییتر، ایلان ماسک بهترین راه کاری است که به آن اطمینان دارم. من به هدف او برای بسط نور آگاهی اطمینان دارم.

اما از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شده است، نفرت پراکنی در این پلت فرم بالا رفته است. در صورتیکه ایلان ماسک قول داد یک شورای نظارت بر محتوا بمنظور تشخیص چگونگی و حذف پست های نامناسب، ایجاد خواهد کرد، چنین شورایی اعلام نشده است. وی همین طور یک نظرسنجی از کاربران توییتر برگزار کرد و از آنها پرسید که آیا باید از مدیرعاملی این شرکت کناره گیری کند و بعد از رای حداکثری کاربران به استعفای او، با توجه به این که گفته بود به نتایج این نظرسنجی عمل خواهد کرد، همچنان مدیرعامل آن مانده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، با وجود بی نظمی که بعد از خرید توییتر توسط ایلان ماسک به وجود آمد، این پلت فرم که مدت ها موفق نشده بود سودآوری را حفظ کند، موفق شد در وضعیت سر به سر و بدون سود و زیان بماند.




1402/02/10
12:01:02
0.0 / 5
312
تگهای خبر: شبكه اجتماعی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
مهندس وب
مهندس وب web engineers