سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شد؟

سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شد؟

مهندس وب: برقراری تماس تصویری بوسیله تلفن همراه چندی است که درحال گذراندن دوره آزمایشی خود است و بتازگی تعدادی کاربران ازدریافت پیامکی در خصوص اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیمکارت تلفن همراه خود خبر می دهند.



به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، برقراری تماس تصویری بوسیله تلفن همراه که طی سالهای قبل به دلیلهای مختلف متوقف گردید، مدتی است بار دیگر مورد توجه قرار گرفته به شکلی که مسئولان این حوزه سال قبل خبر جدیدی از راه اندازی باردیگر آن اعلام نمودند.

وزیر ارتباطات مدتی پیش هم دراین زمینه به ایسنا اعلام نمود جهت راه اندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستند؛ برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این توانایی را برروی گوشیهایی که در ایران موجود است فعال کنند؛ این سرویس برروی برخی گوشیها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شده و با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستند.

با گذشت زمان اندکی بررسی ها نشان داد که این توانایی بعد از گذراندن دوره آموزشی برای تعدادی از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه که دارای گوشیهای هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری می تواند از آن استفاده نماید. در همین رابطه بتازگی تعدادی از مشترکان دارای گوشیهای سامسونگ هم پیامکی را جهت راه اندازی این سرویس دریافت کرده اند.

در این پیام گفته شده سرویس تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (VoLTE) جهت تجربه مکالمه با بهترین کیفیت صدا و سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم (ViLTE) بدون مصرف اینترنت برای کاربران فعال گردیده است. تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران برای استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همین طور انجام تنظیمات و اطلاعات بیش از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https: //mci.ir/volte-vilte و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# به انجام می رسد.

طبق اطلاعات سایت همراه اول جهت استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیمکارت هر دو مشترک سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد. همین طور حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران جهت استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده می باشد.

گفتنی است موضوع برقراری تماس تصویری بوسیله تلفن همراه برای نخستین بار چند سال توسط اپراتور سوم تلفن همراه عنوان شد که بعد از مدتی این طرح به سبب برخی مخالفت ها متوقف گردید.

در ارتباط با کارهای اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همانطور که در دولت های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود در این بین گاهی ممکنست افراد به سبب اینکه اطلاعات دقیقی درباره ی ی نحوه برقراری تماسهای تصویری ندارند، دستخوش نگرانی هایی شوند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که قبل از این دراین زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل دراین زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیمکارت رایتل فرد از این اختیار برخوردارست که نوع مکالمه خودرا بصورت صوتی یا تصویری انتخاب نماید.





منبع:

1402/03/28
08:08:01
0.0 / 5
394
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
مهندس وب
مهندس وب web engineers