تربیت کارشناسان صادراتی برای شرکت ها در رویداد تاجر دانش بنیان

تربیت کارشناسان صادراتی برای شرکت ها در رویداد تاجر دانش بنیان

به گزارش مهندس وب، با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، رویداد آموزشی-ترویجی برای حل چالش های صادراتی شرکتهای دانش بنیان برگزار شده است و در مهر ماه جاری طی مراسمی مبادرت به ارزیابی برنامه جامع صادراتی و معرفی برای تأمین مالی شرکتهای مستعد برگزار می شود.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، علم صادارت قبل از آنکه دانش نظریه و نظری باشد، یک علم تجربی است. این به معنای آن است که افراد برای کسب این دانش باید به صورت عملی با آن درگیر شوند. ازاین رو در رویداد تاجر دانش بنیان سعی شده است، رویدادی طراحی شود که افراد بتوانند در کنار کسب دانش تئوری، به صورت واقعی با فرآیند صادرات درگیر شوند تا فرصتی فراهم گردد که دانش تجربی آنرا به صورت عملیاتی هم کسب کنند.
همچون چالش های دیگر صادرات محصول، برای شرکتهای دانش بنیان بحث تأمین مالی است، چونکه این شرکت ها، اغلب سرمایه کافی برای ورود به بازارهای خارجی و رقابت با شرکتهای بزرگ را ندارند. تأمین مالی می تواند به این شرکت ها کمک نماید تا سرمایه مورد نیاز برای صادرات را تأمین کنند و به بازارهای جهانی وارد شوند. در این رویداد امکان تأمین مالی برای شرکت ها فراهم گشته است.
در این خصوص با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رویداد تجربه محور صادرات محصولات دانش بنیان با عنوان "تاجر دانش بنیان" برگزار می گردد. در این رویداد امکان تأمین مالی و هدف آموزش کارشناس حرفه ای صادرات برای شرکتهای دانش بنیان فراهم گشته است.
شرکتهای دانش بنیان با شرکت در این رویداد می توانند با اساتید باتجربه، پشتیبان ها و مشاوره های تخصصی، نقشه راه دقیق برای عبور از گذرگاه های صادرات ترسیم کنند ضمن آنکه با چالش های واقعی صادرات روبرو و امکان تدوین برنامه جامع صادراتی برای ایده ها خواهند داشت.
معرفی به صندوق های تأمین مالی بازدیدهای میدانی از دیگر مزایایی است که شرکتهای دانش بنیان از آن برخوردار خواهند شد. در این رویداد نمایندگان شرکت ها باید تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور هدف و شناخت دقیق از محصول ساخته شده داشته باشند.
"گشودن دروازه های تجارت"، "رمزگشایی ورود به بازارهای بین المللی از راه تحقیقات بازار بین الملل"، "ارتباطات بازرگانی بین المللی"، "نقل و انتقالات"، "قانون و مقررات صادرات" از سرفصل های این رویداد آموزشی به حساب می آید.
دوره آموزشی این رویداد از ۳ اردیبهشت سالجاری شروع شده و تا ۷ مرداد جاری ادامه دارد و اختتامیه این رویداد که شامل عرضه و ارزیابی برنامه جامع صادرات و معرفی برای تأمین مالی شرکتهای مستعد می شود در نیمه مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.




منبع:

1403/03/14
15:46:12
0.0 / 5
236
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , طراح , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مهندس وب
مهندس وب web engineers