بهره برداری از شیشه های پنجره برای تولید برق در استرالیا

بهره برداری از شیشه های پنجره برای تولید برق در استرالیا

به گزارش مهندس وب، مسؤولان یکی از شرکتهای تولیدکننده پنل های خورشیدی شیشه ای اعلام نمودند که با تکنولوژی جدید آنها میتوان از شیشه های پنجره برای تولید برق استفاده نمود. این فناوری پارادایمی در استفاده از شیشه به منظور تولید برق است.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، این شرکت بتازگی گفته است که ۱۰ متر مربع از شیشه آنها حدودا ۱٫۳۵ کیلووات ساعت (kWh) انرژی پاک در روز تولید می کند. در نقطه ای از شهر پرث در غرب استرالیا، این شرکت پروژه هایی را اجرا کرده است که در آنها ۱۸ پنجره موفق به تولید ۶۰۵ کیلووات ساعت شده است. این شرکت می گوید بااینکه فناوری آن نسبت به پنل های خورشیدی رایج به فضای نصب بیشتری نیاز دارد، اما در مجموع عملکرد سلول های خورشیدی آنها بیشتر است و در مدت یک سال برق بیشتری تولید می کند. بر طبق مطالعات انجام شده، دو سال پس از نصب تجهیزات این شرکت، ۴۰ درصد از هزینه های انجام شده، باز می گردند. در حقیقت پس از دوسال، نزدیک به نیمی از هزینه های صرف شده برای این فناوری باز خواهند گشت.
این فناوری به واحد لعاب یکپارچه (IGU) شهرت دارد. در سلول های خورشیدی این شرکت، این لعاب یکپارچه در لبه های هر واحد قرار گرفته است. این واحدها شامل یک لایه درونی حاوی نانوذرات و روکش انتخابی طیفی بر روی سطح خارجی خود بوده که موجب می شود بخش اعظم نور از آن عبور کند، اما نور مادون قرمز و ماوراء بنفش (UV) را به لبه IGU هدایت کند که در آنجا توسط سلول های خورشیدی برداشت می شود.
به نقل از ستاد نانو، کلیفتون اسمیت از مدیران بخش توسعه کسب وکار شرکت کیلیِر ویو تکنولوژیز(ClearVue Technologies) می گوید: سال هاست که در مورد راهکار شیشه های خورشیدی صحبت شده است، اما تاکنون، شیشه خورشیدی در یک محیط واقعی برای مطالعه گسترده مورد آزمایش قرار نگرفته است. نصب و بهره برداری طولانی مدت این شیشه ها نشان داده است که برداشت انرژی خورشیدی از فناوری لعاب خورشیدی شرکت کلیروو تکنولوژیز نه فقط در سطوح عمودی امکان پذیر است، بلکه در تمام فصول سال نیز مؤثر است. نتایج بسته به روش استفاده از انرژی برای هر ساختمان متفاوت خواهد بود.
کلیر ویو تکنولوژیز می خواهد نانوذرات را در داخل شرکت ساخته و قابلیت تولید نقاط کوانتومی را جهت استفاده در لایه های شفاف که هم اکنون در بیشتر محصولات نهایی این شرکت استفاده می شود، بوجود آورد.



1403/03/20
10:32:04
0.0 / 5
259
تگهای خبر: پروژه , تكنولوژی , فناوری , هاست
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
مهندس وب
مهندس وب web engineers