سه افتخار ملی برای ایرانسل در عرصه مسئولیت اجتماعی

سه افتخار ملی برای ایرانسل در عرصه مسئولیت اجتماعی

مهندس وب: سه نشان تعهد به مسئولیت اجتماعی و دو اعتبارنامه ملی در بخش های تعهد به محیط زیست و مسئولیت انسانی-اجتماعی، در هشتمین اجلاس مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی به مدیرعامل ایرانسل اهدا شد.



به گزارش مهندس وب به نقل از روابط عمومی ایرانسل، چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴، «هشتمین اجلاس سراسری مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی»، با رویکرد اعطای نشان ملی همبستگی اقتصادی و توسعه فرهنگی، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما، برگزار گردید.
در این اجلاس، دکتر شینا انصاری معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر ابراهیم صیامی دبیر کمیسیون اقتصادی دولت، دکتر علی جعفری آذر نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، دیگر مقامات کشوری، مدیران صنایع، فعالین اقتصادی و کارشناسان و صاحب نظران حوزه توسعه پایدار و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.
این مراسم که با هدف ارتقاء جایگاه مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و شناسایی الگوهای موفق در این زمینه برگزار شد، بستری فراهم نموده است تا از سازمان ها و برندهایی که در راه توسعه مسئولیت اجتماعی نقش آفرینی کرده اند، تجلیل شود.
این رویداد، با تأکید بر محورهای اصلی حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی، در تلاش است تا موفقیتهای پرارزش بنگاه های اقتصادی را در راه آبادانی کشور به جامعه، معرفی کرده و با اعطای نشان «تعهد به مسئولیت اجتماعی و ارزش آفرینی اقتصادی»، از تلاشهای آنها، قدردانی کند.
بر این اساس، با عنایت به اهداف برگزاری این اجلاس، نشان زرین ملی «تعهد به مسئولیت اجتماعی» و دو اعتبارنامه ملی در دو بخش تعهد به محیط زیست (برند سبز) و مسئولیت انسانی-اجتماعی، در «هشتمین اجلاس مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی»، به مهندس علیرضا رفیعی مدیرعامل ایرانسل، تعلق گرفت.
در قسمتی از متن این دو اعتبارنامه ملی که به امضای دکتر علی آقامحمدی دبیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری اجلاس رسیده، خطاب به مدیرعامل ایرانسل، آمده است: نیک می دانیم، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تدبیر و تثبیت عدالت اجتماعی، با هدف رفع مشکلات و نقصهای جامعه، در برابر تلاشهای خستگی ناپذیر مدیریت کلان شماست که با همت والای خود و ارتقاء سطح قابلیتهای سازمان، در راه نهادینه سازی رسالت بنیادین مسئولیت اجتماعی با تشکیل یک رویکرد پایدار، نظام مند و تأثیرگذار، به عنوان اولویتی غیرقابل اجتناب و پویشی داوطلبانه گامی مؤثر نهاده اید.
بدینوسیله برمبنای ارزیابی های صورت گرفته از جانب کمیته ی علمی اجلاس، با اعطای این اعتبارنامه در هشتمین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با رویکرد اعطای نشان تعهد به مسئولیت اجتماعی از فعالیتهای ارزشمند آن مجموعه محترم در حوزه مسئولیت انسانی – اجتماعی و تعهد به محیط زیست(برند سبز) قدردانی نموده و توفیقات روز افزون شما را در خدمتگزاری به مردم سرافراز این مرز و بوم، از درگاه ایزد منان، مسئلت می نماییم.
ایرانسل، اولین عرضه کننده ۵G و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال، علاوه بر محرومیت زدایی ارتباطی در مناطق کم برخوردار، با اجرای طرح های زیست محیطی همچون کمپین پیامک های اخطار برای محافظت از یوز ایرانی، نشان داده است که مسئولیت اجتماعی را در ابعاد گسترده، از فراگیری ارتباطات دیجیتال تا محافظت از محیط زیست، دنبال می کند.
ایرانسل با رویکرد پایداری کسب و کار و در قالب سرمایه گذاری اجتماعی شرکتی، اقدامات گسترده ای را در حوزه های آموزشی، اجتماعی و زیست محیطی اجرا کرده است. توسعه، تجهیز و بهسازی فضاهای آموزشی در مناطق کم برخوردار، نصب نیروگاه خورشیدی بر بام مدارس مناطق کم برخوردار با اهداف توانمندسازی آموزشی و تولید انرژی پاک، ترویج آموزش دیجیتال برای ارتقاء کیفیت آموزش به کودکان، مهارت آموزی به جوانان و ایجاد فرصت های آموزشی آمادگی اشتغال برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی و بازسازی مدارس، راه اندازی مرکز آموزشی تخصصی برای کودکان در معرض صدمه با هدف مبارزه با کار کودکان، مدیریت انتشار کربن و پروژه های جبران کربن مانند درختکاری و نصب نیروگاه های خورشیدی در مدارس، همچون این اقدامات است.
همچنین، در دوران شیوع بیماری کرونا، ایرانسل با اهدای بسته های اینترنت مجانی به اقشار مختلف، امکان دسترسی به خدمات دیجیتال را فراهم نمود. راه اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، اعطای بورسیه های تحصیلی و پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا از دیگر برنامه هایی است که ایرانسل با نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و در جهت بهبود کیفیت زندگی مشترکان و اعتلای جامعه اجرا کرده است.
ایرانسل در چهار سال گذشته، برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسب وکار» خویش را بصورت متوالی منتشر نموده است. این گزارش متمرکز بر بررسی آثار اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کسب و کار ایرانسل و مروری بر تلاش ها، دستاوردها و چالش های ایرانسل در پایش و مدیریت شاخصهای پایداری کسب و کار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخصها در مبحث «کسب وکار مسئولانه» محسوب می شود.


منبع:

1404/07/19
10:51:32
0.0 / 5
16
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , اینترنت , باد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
مهندس وب
مهندس وب web engineers