سونی با هوش مصنوعی بازیها را سانسور می کند

سونی با هوش مصنوعی بازیها را سانسور می کند

مهندس وب: سونی یک حق اختراع ثبت کرده است که در آن می تواند با بهره گیری از هوش مصنوعی، بازیهای پلی استیشن را برای همه سنین قابل پخش و بازی کند. این رویکرد سونی می تواند به بازیکنان اجازه دهد آن چه را که می بینند و می شنوند، بدون این که لازم باشد توسعه دهندگان، نسخه های بازی جداگانه ای ایجاد کنند، سفارشی کنند.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، شرکت سونی(Sony) در حالیکه برای عرضه نسل بعدی کنسول بازی خود آماده می شود، تلاش خویش را برای توسعه پلی استیشن ایمن افزایش داده است.
با این حال، سونی آزمایش فناوری هایی را شروع کرده است که می توانند دوران «پلی استیشن ۶» را شکل دهند.
یکی از قابل توجه ترین پیشرفت ها از یک حق اختراع(patent) تازه ثبت شده با محوریت هوش مصنوعی و سانسور محتوا ناشی می شود. این فناوری با هدف تطبیق بازیها با مخاطبان مختلف بدون تغییر طراحی اصلی بازی هاست.
این حق اختراع که ۹ دسامبر ۲۰۲۵ ثبت شده است، یک سیستم خودکار را شرح می دهد که صدا و تصویر بازی را بصورت زنده تحلیل و بررسی می کند. سپس پردازنده، آن محتوا را برمبنای تنظیمات برگزیده کاربر تغییر می دهد. سونی این ابزار را برای کار در چندین پلتفرم، همچون کنسول های رقیب طراحی نموده است.
این حق اختراع شامل استفاده از مدلهای هوش مصنوعی است که بازی را در لحظه اسکن می کند و محتوایی را که کاربران می خواهند سانسور کنند، شناسایی می کند. سپس فیلترها را بدون ایجاد وقفه در بازی اعمال می کند.
این فناوری می تواند حرف های توهین آمیز را بی صدا کند، صحنه های خونین و همین طور مستهجن را محو یا پنهان کند. همین طور امکان دارد برخی صحنه ها را بطور کامل حذف کند. در تعدادی موارد هم می تواند محتوای سانسور شده را با جایگزین های تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کند.
طراحی سونی به یک پردازنده دوم اجازه می دهد تا کار سانسور را انجام دهد. این تنظیمات، فشار بر سیستم اصلی را کم می کند. همین طور هوش مصنوعی را قادر می کند تا در حین بازی به سرعت واکنش نشان دهد.
این حق اختراع تاکید زیادی بر کنترل کاربر دارد. بازیکنان می توانند پارامترهای محتوای خویش را تنظیم کنند و این تنظیمات تعیین می کند که هوش مصنوعی چه چیزی را فیلتر یا جایگزین کند.
این سیستم پیش از نمایش محتوای حساس به بازیکنان هشدار می دهد. همین طور می تواند در حین پخش به آنها اعلام کند. سپس کاربران انتخاب می کنند که آیا مطالب را حذف نمایند یا آنرا جایگزین کنند.
سونی این فناوری را منعطف توصیف می کند، چونکه بازیکنان می توانند تنظیمات را در هر زمانی تنظیم کنند.
این سیستم، بازیکنان بزرگسال را هدف قرار نمی دهد. در عوض بر والدین، مخاطبان جوان تر و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.
البته بازی هایی با مضامین بزرگسالانه هنوز امکان دارد چالش هایی ایجاد کنند. بازی هایی مانند «GTA VI» به شدت به محتوای بزرگسالانه متکی هستند و سانسور گسترده می تواند تجربه این بازی را بطور قابل توجهی تغییر دهد. در عین حال به نظر می آید سونی بجای محدودیت، بر دسترسی متمرکز است.
این اختراع، نشان دهنده تلاشی برای قابل بازی کردن بازیهای بیشتر در گروههای سنی مختلف است.
سونی هنوز نگفته است که این فناوری چه زمانی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
گفتنی است که حق اختراعات، اغلب بصورت آزمایشی باقی می مانند. در عین حال، این اختراع نگاه روشنی به چگونگی پیشبینی سونی از هوش مصنوعی برای تشکیل به تجربیات بازی آینده عرضه می کند.

به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، شرکت سونی(Sony) در حالی که برای عرضه نسل بعدی کنسول بازی خود آماده می شود، تلاش خود را برای توسعه پلی استیشن ایمن افزایش داده است. در عوض بر والدین، مخاطبان جوان تر و تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد.

منبع:

1404/09/29
13:00:10
0.0 / 5
7
تگهای خبر: بازی , سیستم , طراح , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
مهندس وب
مهندس وب web engineers