رونمایی از نسل جدید نمایشگر نانویی IMOD

رونمایی از نسل جدید نمایشگر نانویی IMOD

مهندس وب: با بهره گیری از نانوساختارهای تولید شده توسط شرکت گرافنا، نسل جدید نمایشگرهای تعدیل کننده تداخلی (IMOD) در پروژه مگامورف اروپا تولید شد.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، پروژه مگامورف (Megamorph) با بودجه اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۲ شروع شده است؛ دراین پروژه پژوهشگران نشان دادند که از گرافن می توان در ساخت نسل جدید نمایشگرها استفاده نمود. آنها محصول تولیدی خودرا در نمایشگاه DisplayWeek ۲۰۲۴ معرفی کردند.
ایده پشت این پروژه استفاده از ورق های گرافنی تولید شده با روش CVD است. این ورق ها توسط شرکت گرافنا (Graphenea) تولید شده است. گرافنا یکی از شرکاء این پروژه است. گرافن تولید شده توسط گرافنا به عنوان غشای نیمه شفاف در نمایشگر تعدیل کننده تداخلی استفاده شده است.
این نوع نمایشگرها از میکرو آینه های مکانیکی به عنوان پیکسل استفاده می نمایند که نور محیط را بدون استفاده از برق برای تولید نور تعدیل می کنند. نمایشگرهای IMOD امیدوار کننده هستند برای اینکه می توانند مصرف برق خیلی کم داشته چگالی بالای پیکسل را به ارمغان بیاورند.
به نقل از ستاد نانو، چند سال پیش کوالکام (Qualcomm) با هدف تجاری سازی نمایشگرهای IMD، از مواد سیلیکونی و سطوح فلزی استفاده نمود. این نمایشگرهای Qualcomm Mirasol درحال تجاری سازی بودند و به بازار بسیار نزدیک شده بودند اما هیچ گاه روانه بازار نشدند. با اینحال این شرکت دست از تلاش برنداشت ولی بعدها این فناوری را به اپل فروخت، در صورتیکه اپل هرکز آنرا تجاری سازی نکرد.
حالا گرافن به کمک این فناوری آمده و تجاری سازی آنرا ساده تر کرده است. به سبب استفاده از گرافن دانسیته بالاتر رفته و کارایی نمایشگر نیز به حد مطلوبی رسیده است. پژوهشگران این پروژه تخمین می زنند که یک دستگاه IMOD مبتنی بر گرافن (یا دستگاه GMOD) ممکنست به ۱۲، ۰۰۰ PPI برسد که بسیار چشم گیر است.



1403/03/21
10:50:21
0.0 / 5
149
تگهای خبر: اپل , پروژه , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
مهندس وب
مهندس وب web engineers